Web Tapu Randevu Alma

Web Tapu Randevu Alma

Web Tapu Randevu Alma işlemleri, web tapu randevu nasıl alınır sorularının yanıtını görelim. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından uygulamaya konulan Web-Tapu projesi, e-Devlet sisteminde entegre şekilde çalışmaktadır. Web-Tapu giriş işlemleri e-Devlet kapısından üzerinden yapılır. Bu sayede tapu işlemlerini e-Devlet kimlik doğrulama gücencesi ile dijital ortamda kaliteli ve hızlı bir şekilde tamamlayabilir. Bireysel ve kurumsal giriş seçenekeleri olan Web-Tapu ile tüm kullanıcılara hizmet vermektedir. Web-Tapu randevusu nasıl alınır? Web-Tapu ile hangi tapu işlemleri dijital ortamda gerçekleştirilebilir?

Web Tapu, tapu ve kadastro müdürlüklerine gitmeden; elektronik ortamda taşınmazlarınızı kolayca yönetebileceğiniz bilgi sistemidir. Web Tapu, tüm vatandaşların ve ticaret sicilinde kayıtlı olan şirketlerin taşınmazlarını internet üzerinden takip etme ve yönetme imkanı sağlar.

Web Tapu üzerinden 46 adet tapu, 20 adet kadastro, 2 adet haritacılık ve 5 adet osmanlıca belgeler ve eski kayıt belge işlemi yapılabilir. Fiziken tapu müdürlüğüne girmeden, sistem üzerinden; satış, ipotek, mirasın intikali ve gibi işlemler yapılabilir. Web Tapu ile taşınmazlarınız üzerinde işlem yapılmamasına yönelik beyan tesis edebilir veya kaldırabilirsiniz.

Web Tapu Randevu Nasıl Alınır

Sistem üzerinden Web Tapu randevusu almak için yapmanız gerekenlerse, adımları takip edin;

Sisteme daha önce giriş yapmadıysanız, www.tkgm.gov.tr/ internet adresi üzerinden e-Devlet şifrenizle giriş yapın.

  • Giriş yaptıktan sonra “Randevu Al” butonuna tıklayın.
  • Açılan sayfadan kimlik doğrulamanızı gerçekleştirin.
  • İletişim bilgilerinizi (mevcut telefon numarası ve e-posta adresi) ekleyin.
  • Tapu Müdürlüğü seçin.
  • Tapuda yapacağınız işlemi seçin.
  • Randevu tarihi seçin.
  • Web Tapu randevunuzu onaylayın.

Gerekli harç miktarı tarafınıza bildirilecek. Harçları ödemesi tamamlandığında ve işlem onay aldığında; iletmiş olduğunuz iletişim bilgilerinize uygun kanallarla tarafınıza bir mesaj gönderilecektir.

Tapu maliki, Web Tapu üzerinden kendi taşınmaz bilgilerine kolaylıkla ulaşabilir; resmi evrak niteliğindeki tapu senedi, ipotek evrakı, tapu kayıt örneği gibi çeşitli belgeleri de yine tapu müdürlüğüne gitmeye gerek kalmadan sistem üzerinden edinebilir. Ayrıca, Web Tapu sistemi sayesinde taşınmaz satışı vb. işlemler halinde alıcı ile beraber tapu müdürlüğüne gitme zorunluluğu da kaldırılmış oldu. Tapu malikleri artık kendi taşınmazlarına ait bilgilerin başkası tarafından (alıcı vb.) incelenmesi için sistem üzerinden yetki verebilir.

Web tapu başvuru nasıl yapılır?

Web tapu başvurusu iki farklı platform üzerinden gerçekleştirilebilir: sisteme, webtapu.tkgm.gov.tr adresinden veya e-Devlet üzerinden giriş yapabilirsiniz. İlk kayıt işleminde e-Devlet doğrulaması yapılması gerekmektedir. Akabinde Web Tapu sistemi içerisinde sağ üst köşede yar alan “Profilim” sekmesinden kullanıcı cep telefonu ve mail kaydı yapabilir; şifrenizi belirleyebilirsiniz.

Tapudan Randevu Alma İşlemleri Nasıl Yapılır?

Tapudan randevu almak ise iki şekilde mümkün: randevu.tkgm.gov.tr adresinden e-randevu oluşturabilir veya Alo181 çağrı merkezini arayarak telefonla randevu alabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir